RAKS’ın önceliği yüzde 100 müşteri memnuniyeti!


RAKS’ın önceliği yüzde 100 müşteri memnuniyeti!

Müşteri memnuniyeti kavramını kısaca, “müşterinin aldığı hizmetlerden memnun kalma düzeyi” olarak tanımlayabiliriz. Bu kavram, bütün sektörler ve firmalar için son derece önemli. Çünkü müşteri memnuniyetini sağlayan firmalar, sadık bir müşteri kitlesine sahip olurlar. Bu da o firmaları, başarılı olmalarını sağlar. Tıpkı, sektörünün öncüsü olan RAKS markası gibi… Yıllardır kalitesinden ödün vermeden, tüketicilerine en doğru şekilde ulaşan ve en iyi hizmeti veren RAKS, müşteri memnuniyetiyle de öne çıkıyor. 

RAKS’ın, yüksek oranda müşteri memnuniyeti sağlamasındaki en önemli etkenlerden birisi, Türkiye geneline yayılmış geniş bir yetkili servis ağına sahip olması. RAKS’ın, 7 bölgede 130’un üzerinde yetkili servis noktası bulunuyor. Bu servis ağı, ihtiyaca ve performansa göre sürekli geliştiriliyor. RAKS ürünleri; Migros, Teknosa ve Koçtaş gibi büyük teknoloji marketleri ve İstanbul, İzmir, Ankara, Adana, Antalya, Diyarbakır ve Trabzon’daki bölge satış temsilcileri aracılığıyla tüketiciyle buluşuyor. RAKS’ın doğrudan satışı ve e-ticaret sitesi bulunmamakla birlikte, bütün e-ticaret sitelerinde ürünleri satılıyor. Üstelik bu sitelerde tüketicilerin RAKS ürünlerine ilgisi oldukça yüksek.

RAKS’ın ürün kurulumuyla ilgili bir hizmeti bulunmuyor. Ancak RAKS’ın web sitesinde ve Youtube sayfasında ürünlerin kurulumuyla ilgili videoları bulunuyor. Tüketiciler, bu videolardan yararlanarak rahatlıkla vantilatörlerini kurabiliyorlar. 

RAKS, ürünü sattıktan sonra müşterisinin yanında olan bir marka 

RAKS için müşteri memnuniyetinde en önemli konulardan bir diğeri de satış sonrası hizmetleri. Çünkü RAKS, yıllardır ürünü sattıktan sonra müşterisinin yanında olmayı tercih eden bir marka. RAKS’ın birinci önceliği, müşteri memnuniyetini tam olarak, yani yüzde 100 sağlamak.

RAKS’ın müşteri memnuniyetinde en önemli farklarından birisi de, müşterinin istek ve ihtiyaçlarına çok hızlı geri dönüşte bulunması... RAKS çağrı merkezi, WhatsApp hattı ve e-mail aracılığıyla gelen müşteri mesajlarına, çok hızlı yanıt veriyor. RAKS, her geçen gün tüketici ile olan iletişimini geliştiriyor. Kendisine ulaşmaya çalışan tüketicilerin yüzde 100’ü ile iletişime geçiyor. Bunu nasıl mı yapıyor? RAKS’ın çağrı merkezi, haftanın 7 günü, sabah 9.00’dan gece 22.00’a kadar hizmet veriyor. Bu saatler dışında gerçekleşen tüketici aramaları kaydediliyor ve çağrı merkezi çalışanları bu tüketicilere ulaşıp sorunlarını hızla çözüyor. RAKS, bu hizmetiyle birlikte iletişimle ilgili sorun oluşmasına izin vermiyor. RAKS’a müşterilerden servis, ürün ve satıcı ile ilgili gelen her öneri ve şikâyet için bir kayıt açılıyor. Bu kayıtla ilgili yapılması gerekenler yapıldıktan sonra, e-mail aracılığıyla müşteri hızlı bir şekilde bilgilendiriliyor.

RAKS’ta 48 saat kuralı geçerli

Satış sonrasında her zaman müşterinin yanında olma ilkesini benimseyen RAKS, müşteriden gelen sorunlu ürünlerin onarımını, 48 saat içinde tamamlayarak ürünü tüketiciye ulaştırıyor. RAKS’ta, ‘maksimum 48 saat’ kuralı uygulanıyor. Servislerin de, onarılan ürünü müşteriye 2 ila 4 gün içinde iletmesi söz konusu. RAKS’ın hizmetleri bunlarla da sınırlı değil. RAKS, yetkili servislerinin olmadığı şehirlerde, sorunlu ürünleri, müşterinin evinden kargoyla alıp, onarımını tamamladıktan sonra ücretsiz bir şekilde ve hızla müşterinin evine gönderiyor.

Müşteri, satıcıyla sorun yaşadığında da RAKS’tan destek alıyor. RAKS’ın satış sonrası tüketiciye hizmet veren ekipleri, e-ticaret sitelerindeki tüketici mesajlarını takip edip, bunlarla ilgili çalışmalar yürütüyorlar. Tüketiciler, RAKS’tan gelen mesajı gördüklerinde şaşırabiliyorlar. Bütün bu çözümler, RAKS’ın müşteri memnuniyetinde geldiği noktayı gösteriyor.

Şikayetvar.com’da RAKS’ın puanı 5 üzerinden 4.3

Tüketicinin deneyimini ölçen www.sikayetvar.com sitesinde, markalar ve ürünlerle ilgili tüketicilerin şikayetleri yer alıyor. Son verilere göre, rakiplerinin aksine, RAKS ile ilgili yapılan tüketici şikâyeti çok az sayıda. Son 1 yıl içinde RAKS ile ilgili sadece 147 şikâyet gelmiş. Bu rakam diğer markalarla kıyaslandığında çok düşük kalıyor. Üstelik bu şikayetlerin de 112’si şu anda çözümlenmiş durumda. RAKS’ın bu web sitesindeki tüketiciler tarafından verilen puanı ise 5 üzerinden 4.3. 

RAKS’ın tüketicileriyle özel bir bağı var

RAKS’ın tüketicileriyle yıllardır kurduğu özel bir bağ ve bunun da beraberinde getirdiği RAKS markasına karşı bir güven duygusu var. Öyle ki, çok uzun yıllardır RAKS ürününü kullanan ve kullanım süresi dolduğu halde hatırası olduğu için onu yeni ürünle değiştirmek istemeyen RAKS’a bağlı tüketiciler var. Bu RAKS tüketicilerinden birisi, RAKS’tan aldığı eski model bir masa üstü vantilatörünü yenisiyle değiştirme teklifini kabul etmiyor ve şöyle diyor: “Kullanıma devam edemeyeceksem de vantilatörümü eve götüreceğim. Bunun ben de hatırası var.”

Yine geçmiş yıllara ait RAKS marka mutfak robotunu halen kullandığını belirten bir tüketici ise RAKS’ı çok memnun eden şu mesajı iletiyor: “Tüketici olarak yıllardır RAKS markasının ürününü kullanıyorum. Herhangi bir sorun yaşamadım. Raks markasından çok memnunum.”

Bir başka RAKS müşterisi ise uzun yıllardır kullanmakta olduğu vantilatörünün fotoğrafını paylaşarak şu mesajı gönderiyor: “Yıllardır süren dostluğunuz için teşekkür ederim.”

RAKS müşteri memnuniyetine verdiği önemle sektörde fark yaratmaya devam edecek.

POPÜLER YAZILAR